vrijdag 6 juli 2012

This is all I ever wanted from life


Na een jaar lang noeste arbeid en twee finale weken van nog veel noestere arbeid, diende ik op woensdag 13 juni 2012 mijn masterthesis in. De masterthesis af, jawel! Wat een onwaarschijnlijk gevoel van bevrijding.

Dat moest gevierd worden, en zo geschiede. Het weekend bracht ik door op het Northside Festival. Met het Studenterhus bemanden we er een bar en als vrijwilligers konden we dus gratis naar het festival. Vrijdag en zaterdagnamiddag werkte ik, en het was verdorie hard werken! Nog nooit in mijn leven tapte ik zoveel pinten, dan wanneer ik daar de machine bediende die non-stop vijf bekers tegelijk vulde. Toen de bar na topdag zaterdag werd afgesloten, bleek er meer dan 1,3 miljoen kronen (meer dan 150 000 euro) in de kassa te zijn beland. Leuk was het zeker wel, maar in beide gevallen waren we toch zeer gelukkig om rond 18u onze shift aan nieuwe mensen over te laten en eindelijk zelf ons eerste pintje te mogen drinken.

Jammer genoeg regende het zoveel vrijdag als zaterdag regelmatig, waardoor de gratis poncho's wel heel erg van pas kwamen. Gelukkig bleef het tussendoor ook vaak droog en was er naast fijn gezelschap ook erg fijne muziek. Noah & The Whale, The XX en Kasabian behoorden tot mijn favorieten.

Zondag was ik vrij en was het dus een hele dag van de muziek genieten. Noel Gallagher en Garbage konden bekoren, maar het was toch vooral uitkijken naar Snow Patrol. De Denen speelden ondertussen voetbal op het EK (en verloren), maar ik had vrienden op de eerste rij en kon het concert dus van helemaal vooraan meemaken. Hoewel Snow Patrol niet meteen mijn favoriete groep is, speelden ze in elk geval een heel erg sterk optreden. Vooral zanger kwam enorm sympathiek over en wist het publiek werkelijk een volledig concert te doen glimlachen. Een zeer geslaagde afsluiter.

In de bar van het Student House hielpen we met wat mensen nog met opruimen, maar niet voordat een lading shots en een tiental kannen bier apart werden gehouden. Na een uurtje stevig doorwerken, was het op de verlaten festivalweide tijd voor een al even stevige after party! Maandagochtend maakte mijn lichaam duidelijk dat het een geslaagd weekend was geweest!

De laatste week in Denemarken: tijd voor heel wat afscheid en melancholie. Erasmus blues, zoals dat dan heet. Ik ga heel wat mensen heel erg missen. Uiteindelijk zelf vertrekken uit Aarhus, opgehaald met de auto door de papa. Gek gevoel, wanneer je weg rijdt uit de stad waar je een jaar hebt gewoond.

Het bizarre gevoel dat heel wat van mijn vrienden nu verspreid over Europa wonen, werd een beetje verzacht door het Belgische wederzien. Heel wat jongens en meisjes terug gezien, met vrienden op café gaan, mijn thesis ook nog in Leuven verdedigen, BBQ'en, naar een trouwfeest gaan van de oom...

Ten slotte tijd voor de proclamatie! In mijn netjes gestreken hemd en deftig kostuum mocht ik mijn naam horen afroepen. Samen met mijn vrienden krijg ik hier een diploma, na vijf jaren studeren. Master of Science in de Sterrenkunde, met grote onderscheiding!


Groetjes, kusjes en liefde,

Vinnie

0 reacties:

Een reactie posten

Mogelijk gemaakt door Blogger.